April in a nutshell...

Foeifoei Annelies....
Ik weet het, ik heb hier veel te lang niets meer gepost. Het is dan ook enorm druk geweest en de vrije momenten werden opgevuld met hoesten en niezen en snotteren en meer van dat fraai gedoe. Enfin, aangezien ik mijn goede vriend Insomnia nog eens op bezoek heb, maak ik daar maar handig gebruik van.

We zijn al bijna aan het einde van april. Wat gaat de tijd toch snel! Ik ga met gemengde gevoelens richting mei, want je weet het of niet, maar eind mei is het zo ver. The big 'three point O'. Jaja, ik word 30! Al denk ik daar liever nog niet te veel bij na...brrrr.
Laten we eerst eens kijken wat april zoal met zich meebracht.

Eind maart, begin april was het natuurlijk pasen. Hiervan zijn vandaag nog restanten te vinden op mijn kast. Wonder boven wonder kan ik er vrij goed aan weerstaan. Zou ik dan toch wat wijzer worden, nu ik een nieuwe voordeur krijg? :-)
Zoals je op facebook ongetwijfeld al zag op de foto's, heb ik mijn goede voornemen voor 2013 weer terug nieuw leven ingeblazen. Ergens onderweg was ik even de weg kwijt, maar we zitten weer op het goede pad. 

Ja ik weet, het is zo cliché om als goed voornemen 'afvallen' op je lijstje te zetten, maar het liep de spuigaten uit en ik wou er nu echt wel eens iets aan doen. Niet door de bekende dieetformules met de nodige jojo-effecten te volgen, maar gewoon door gezond te eten, minder te eten en minder te snoepen en meer regelmaat in te voeren.  
En wonder boven wonder, maar sinds januari zijn we dan toch al zo'n 5 kilo kwijt gespeeld. Hoera voor mij! :) 
Hoe ik dat gedaan heb? Wel, ik begin tegenwoordig mijn dag met een portie havermoutpap als ontbijt, of als ik daar eens geen zin in heb en ik wat meer tijd heb, dan kan dat ook een kommetje fruitsla met yoghurt zijn. En aangezien Johan niet zo'n echte fruiteter is, maak ik voor hem een smoothie. Dat is eigenlijk mijn fruitsla met yoghurt 'in the mix' :-) En daar is hij dan een grote liefhebber van. Win-win :)

Van de havermoutpap heb ik geen foto's, want het is een kunst om dat smakelijk op foto te krijgen maar met wat honing erbij(of soms doe ik er wat hagelslag op, guilty pleasures :p) is het echt wel lekker en het vult enorm goed want ik heb echt geen hongergevoel of zin in iets tussendoor tot de middag...





 mijn fruitsla met Alpro Soja mild&creamy Vanille
 
Smoothie met gewone yoghurt en fruitsap/appelsap


's Middags eet ik dan meestal een slaatje of waldkornboterham met beleg of een combinatie er van. Al heb ik de voorbije week hoofdzakelijk mijn fruitsla met yoghurt en muesli als middagmaal gegeten. Ook erg lekker, zeker bij warm weer.


 Slaatje met komkommer, wortel, erwtjes en gebakken paprikareepjes


 Waldkornbrood met sla, ontvette ham, kaas en komkommer. Yum! :)



 Gestoomde patatjes, gestoomde kip en sla met wortel, erwtjes en komkommer.

Maar soms kan je die gezonde kost ook wel eens beu zijn en heb je zin in iets lekkers. Af en toe mag en moet je ook eens zondigen, anders hou je het gewoon niet vol. Zo kreeg ik laatst plots zo'n zin in homemade pizza, dat we maar gelijk naar de winkel zijn gereden om de nodige ingrediënten te kopen en toen kon ik aan de slag. En als je het zelf maakt, is het zowiezo al gezonder dan de duurdere afhaal- of diepvriesversies!

 De ingrediënten


 pizza voor Johan, met BBQsaus en kipblokjes

 Mijn pizza met veel paprika :-)


 Tadaaaaaaaa :-) 

Of wat ook lekker is, homemade pastasaus! :-) Ik probeer hier altijd wat extra groentjes in te verwerken zodat we die vezels en vitamientjes toch ook alweer binnen hebben!

 paprika, worteltjes en courgette zitten stiekem in de saus :)

 vleesje voor de saus


Tot zover het eetmoment. :-)

Ik had ook enkele vrije dagen in april en daar probeer ik dan ook echt van te genieten en de tijd te nemen om te ontspannen. Hier enkele fotootjes van wat die vrije dagen mij opleverden.

 

 Samen met Sterre bloemetjes gaan kopen.

 Invlechten wil maar niet lukken, maar gewone vlechtjes, daar is ze ook al content mee :-)

 Samen van het mooie weer genieten en een Pinky Winky drinken @ KingKong
Zalig!

En een ijsje voor mijn prinsesje


Eerder al gespot op Petra's blog, nu ook eindelijk in mijn badkamer! Ze ruiken heerlijk, een instant hawaii zomergevoel! :-) I love it! 

 


Verder was het natuurlijk uitkijken naar de dinsdagen, al is het volgende week alweer de voorlopig laatste aflevering, want dan is het 's avonds tijd voor mijn favoriete tv-programma: Grey's Anatomy! Met deze 2 cuties:


Jesse Williams & Justin Chambers aka Dr. Avery & Dr. Karev
We gingen ook nog een aantal keren wandelen in de stad en ook een bezoekje aan de speeltuin mocht niet ontbreken.

I'm on top of the world...euh...stone! :-)

Beetje windowshoppen
Die wil ik wel he mama!
The see me rollin'... :p
Beetje cruizen...
Wiiiiiiiiiiiii coooool mama!!!!


Mijn Minnie Mouse :)

En dat was zowat mijn april-maandje :) 
Hopelijk vonden jullie het leuk met al die foto's. 

Dikke zoen
Annelies x








Reacties