Picture-overload: Wat deden we in juli en augustus 2013?

Ik deed een eerste poging tot Moelleux...die volgens Jeroen Meus ALTIJD lukt. Behalve bij mij dus :p enkel de bovenkant was gebakken, de randen half en de onderkant...niet, met als gevolg dat alles er dus al uitliep terwijl ik ze vanop de bakplaat wou oppakken om op het bord te leggen... Nader onderzoek bracht aan het licht dat een combi-microgolf-oven niet zo geschikt is om dit soort zaken te maken...Gelukkig zat de smaak wel goed :)



 Het is gelukkig heel mooi weer geweest en mooi weer vraagt om lekkere ijsjes:
Bij Brobra in Zonhoven at ik deze heerlijke coupe Blauwbaard, rara wat daar in zit :)





 En Sterre moest natuurlijk een roze ijsje mét snoepjes 'he mama!!!' :-)


 We waren uitgenodigd op het trouwfeest van papa zijn nichtje Belinda. We kochten nog last-minute een mooi kleedje voor Sterre, ze had dat zelf gekozen, want madam is nog niet rap content! We waren 5 minuten op het feest en dit was het resultaat nadat ze het speeltuintje had ontdekt: 

Sterre ontdekt: Hé mama!! Wij heven dezelfde haren! Jij moet foto maken en dan kan iedereen zien dat wij dezelfde haren heven he mama! :-)


De tablet-generation...

Opa was jarig, dus gingen we met de bus naar de stad om een lekker ijsje te gaan eten. Wat een avontuur! :-)


 We deden ook van Donderdag Veggiedag:
Vegetarische 'schnitsel' met gestoomde patatjes en salade.



 Het werd enorm heet met momenten, zelfs tot 36 graden...puffen en zweten, maar toch zalig genieten van het mooie weer :)


 Er was geen enkel wolkje in de lucht!

Hmmm een heerlijk stuk pizza...euh...watermeloen. Lekker verfrissend!



Joepie, kermis bij Vake en Moeke in Rekem!













 Helaas, na zonneschijn komt af en toe ook regen en onweer... :(


 Lekker en gezond avondsnackske :)



En toen ging meneer recreatief een potje tennis spelen met enkele collega's....diezelfde nacht zaten we hier van 21.30 tot 00.45...



We kregen 'uitzonderlijk vervoer'...
 

En er werd mooi gelachen voor de foto...


 Ik kocht mijn lievelingsbloemetjes om de boel wat op te vrolijken en ik deed aan recyclage door een leeg flesje van mijn lievelings bio-limonade te gebruiken als vaas. Het leven kan soms zo simpel en schoon zijn... :) 




 Voorbije vrijdag was het gekke vrijdag in de opvang en toen ik Sterre 's namiddags ging halen, vonden we ze niet....ik bracht toen deze mooie vlinder maar mee naar huis. :)


 Ondertussen ging het van kwaad naar erger met ventje zijn voet, hij werd dikker en blauwer, dus vrijdagavond terug naar de dokter en we kregen meteen een brief mee voor een botscan...afwachten wat dat gaat opleveren.




 Ik maakte voor het eerst in m'n leven zelf lasagne en tot grote verbazing van mezelf lukte die! Hij was lekker :) 




Tot slot deed ik nog eens een poging om moelleux te maken, deze keer zette ik de vormpjes in een brownie-bakblik ipv op de porseleinen schotel die in de microgolf staat. Ik zette de oven ook wat warmer en liet ze 1 minuut langer bakken en tadaaaaaaaaaa :-) ze waren al iets beter gelukt! De bodem was nog niet helemaal zoals het moest waardoor het er toch al een beetje uitliep, maar bon, het was al meer 'cake' dan chocoladesaus :p En lekker...mmmmmmmmmmm :-)





Zo, dat waren een heleboel foto's. Hopelijk vonden jullie ze leuk :)

groetjes
Annelies

Reacties