Slijmbal

Als u geen zin hebt in nutteloos gezaag van een zieke Lies, gelieve dan nu te stoppen met lezen en u in een donker hoekje te verschuilen zodat mijn microben u niet zullen vinden. Aan de dapperen die het er toch op wagen: Succes! U weze gewaarschuwd!

Alle slijmpjes nog aan toe zeg, van waar blijft dat toch komen?
Terwijl ik mensen nog in t-shirt en short zie rondlopen, loop ik al enkele weken met mijn winterkleding rond hoor, winterjas en sjaal incluis! Ik mis de zomer nu al!

Hoewel ik toch ook blij ben dat ik nu soep à volonté kan eten zonder dat mensen raar kijken, want ja, bibi eet zelfs soep als het 30 graden is :) Dat is zoals een ijsje, dat smaakt toch ook altijd, zelfs al is het -10 graden! 

De laatste dagen loop ik er dan weer bij als een gloeilamp met rood geverfde wangen. Dat het geen zicht is, zeg ik u! Om dan van het constante gesnotter en gehoest nog maar te zwijgen. De oude, rochelende boer van op het veld is er niks tegen. Ja, kijk, ik had u gewaarschuwd!

Maar als u mij nu wilt excuseren, ik heb een date met mijn fluffy badjas, mijn flesje otrivine en mijn doos kleenex.
Aan allen die niet ziek zijn en niet ziek willen worden: Proficiat!
Aan allen die graag ziek willen zijn/worden: Kom maar af!

Maar dat ik blij ben dat het zonnetje nog schijnt. Dat dan ook weer wel.

Reacties