de 'mommy tag'

Moeders ter lande: lees en tag along zou ik zo zeggen :)

Ben je een werkende mama of een thuisblijfmama?

Sinds 2 oktober 2014 aan het werk bij Media Markt Hasselt. Hoera!
Het is wel 'maar' deeltijds, maar ik ben echt blij dat ik terug aan de slag ben. Het was een moeizame zoektocht. Hopelijk brengt de toekomst me nog wat meer uurtjes.


Zou je het anders willen?

Goh, ja en nee. Ik ben een hele tijd thuis geweest en dat is natuurlijk fijn op de momenten dat je kindje ziek is of vakantie of gewoon een dagje geen school heeft zodat je niemand achterna moet lopen voor opvang. Maar qua tijdsindeling en huishoudelijke planning enzo werkt dit eigenlijk best wel, al is het nog steeds een beetje zoeken ook wegens de wisselende werkuren, maar ik klaag niet. Integendeel.

Mijn kind slaapt altijd in haar eigen bedje/wiegje?

Yep! Behalve in geval van heel erg ziek. Dan mag ze bij mama of papa in het grote bed. 
Maar dat is dan ook enkel als ze echt heel ziek is en vooral als ik het niet betrouw om haar tijdens de nacht alleen te laten. (als ze moet overgeven of hoge koorts heeft) 

Ook als baby is ze meteen in haar eigen wiegje en daarna in haar eigen bedje gaan slapen. Haar bedje heeft eerst wel een tijdje bij ons op de kamer gestaan, vooral ook weer omwille van mijn eigen gerustheid :p De eerste maand heb ik op de zetel geslapen en sterre in haar parkje en koets. Enfin...ALS ze al sliep. Krampjes en nachtelijke huilbuien die een paar uren konden duren.... doodop was ik en die roze wolk...? 

Beste aankoop voor je kindje?

Oei, da's een moeilijke... Of nee, toch niet Toen Sterre geboren werd, kreeg ze van haar tante, nonkel, neefje en nichtje een prachtig en heerlijk zacht knuffeldoekkonijntje van Noukies. Ik heb dat toen meteen telkens bij haar gelegd en naarmate ze opgroeide, sleurde ze de inmiddels tot Snuffeltje omgedoopte konijn overal mee naartoe. Toen ze naar de créche begon te gaan, had ik al snel door dat het hebben van slechts 1 Snuffel nogal rap tot groot verdriet zou leiden. Gevolg: ik kocht in totaal nog een stuk of 4 reserve Snuffeltjes bij. 2 voor in de créche(1tje daar en af en toe wisselen met een andere zodat de ene kon gewassen worden), 1tje voor thuis, 1tje voor bij bomma en 1tje bij Moekie. Ze zijn hun geld dubbel en dik waard en ook vandaag nog kan Sterre niet zonder haar Snuffeltje. Hij brengt haar troost bij verdriet en houdt de wacht  en geeft haar steun als ze bang of ziek is. 

Hoeveel kinderen wens je?

Vroeger zei ik altijd: Ik wil minstens 2 kindjes!!! Dit namelijk omdat ik zelf maar alleen ben en ik vond dat nooit leuk. Droomde jaren van een broertje of zusje, maar helaas.
En toen werd ik, moeizaam, zwanger, kreeg eerst zelfs nog een miskraam tijdens een heel prille zwangerschap. Dan was er nog die, in mijn ogen, horror-bevalling met veel te veel bloedverlies en toestanden. En dan hebben we het nog niet over het financiële. Mijn god, kindjes zijn duur!!! Eerlijk gezegd hou ik het dan liever bij eentje die ik dan al eens een keertje meer kan verwennen of dingen kan kopen waar ik dat bij 2 kindjes niet meer zou kunnen.


Favoriete bezigheid van je kindje?

Dansen, zingen, springen, tv kijken en filmpjes van mensen die surprise eitjes en 'blind bags' openen op youtube kijken op de tablet.

Heb je tijdens de zwangerschap een miskoop gedaan?

Bwa, er zijn zo wel wat spulletjes waarvan ik achteraf dacht: goh...waarvoor heb ik dat nu eigenlijk nodig gehad? Zoals bijvoorbeeld een bedhemel, een extra lodger, kleertjes in de verkeerde maat want in het begin heb je gewoon geen flauw benul!

het favoriete eten van je kindje?

Helaas, met stip op 1: McDonald's :p Verder ook nog frietjes, broccoli, vleesjes, haar lievelingsspaghetti oftewel een doos macaroni met kaassaus van Miracoli :p , bloemkool, patatjes maar niet als ze gebakken of koud zijn, wortelen, komkommer, babybell, bookes met salami/boterhamworst. 

Ja, het is een moeilijke eter en bij het woord 'saus' wordt ze al hysterisch. 

Hebben jullie een grotere (gezins)auto aangeschaft?

Jazeker! Ik had namelijk een Mini Cabrio en de papa een rammelbak van jewelste waarin ik me absoluut niet veilig voelde. We hebben mijn Mini dus ingeruild voor een Peugeot 407 SW en tot op heden nog geen moment spijt van gehad, zalige auto! Al was het in het begin wel wennen om met zo'n vliegdekschip te rijden, maar de plaats er in...jonges toch! Maar ik moet toegeven dat ik mijn Mini'ke toch wel hoe langer hoe vaker begin te missen! Vooral bij parkeerfrustratie en in de zomer! 

Ben je nu zwaarder of lichter dan voor je moederschap?

Euhm, dat schommelt nogal helaas. In ieder geval was ik vlak na de bevalling lichter dan ik ooit geweest was denk ik :p Maar dan kwamen de kilo's er weer bij...en dan gingen er weer een paar af en die kwamen er weer dubbel bij en ze gingen er moeizaam weer af en jah zo gaat dat verder he. De laatste jaren is het vrij stabiel, maar er mag toch zeker nog zo'n 10 tot 20 kilo af om goed te zijn. :( Ik ben nooit echt mager geweest dus het zal een eeuwige strijd blijven vrees ik.

Wat is je droomvakantie met je kind?

Daar moet ik niet over nadenken: Disneyland!! 

En je droomvakantie zonder kinderen?

Aaah, da's een ander paar mouwen. Ik zou zeker graag nog eens door de USA reizen en wat citytrips doen en Australië bezoeken en en en .... goh ja, ik zou nog zoveel willen zien en bezoeken. Maar helaas, en dat heeft zeker niet alleen met mijn kind te maken hoor...je moet het ook allemaal maar betaald krijgen, die reizen tegenwoordig, da's niet goedkoop!

Wat is er veranderd sinds je mama bent?

Alles!! Mijn plannen, dromen, bankrekening, lichaam, manier van denken, .... alles!

Mijn hart smelt als ik ...

Sterre oprecht hoor zeggen: mama, ik zie jou graag! gevolgd door een dikke knuffel en een zoen.

Waar shop jij de leukste kinderkleren?

C&A, H&M, Hema, JBC, Zeeman, Zara, ...

A-merk of huismerk?

Dat verschilt nogal. Soms is het huismerk beter dan het A-merk(en vooral goedkoper!), maar voor andere dingen moet je bij mij niet afkomen met een huismerk(Nutella, Cola (light), koffie, melk maar dat heeft dan weer met de lactose te maken waar ik niet tegen kan dus ik MOET wel opletten welke melk ik koop)

Heb je altijd een kinderwens gehad?

JA!! Al toen ik nog vrij jong was, ik herinner me dat ik ooit op mijn bord 2 data had genoteerd met 2 namen bij. Dat waren de geboortedata van mijn kinderen(helemaal uitgeteld tot ergens in 2007 , jawel, het klopte bijna :)) Zelfs de namen die ik toen had, stonden nu ook op mijn namenlijstje, maar ze zijn er dan toch uiteindelijk niet doorgekomen :p)

Wat is het leukste aan het moederschap?

Dat gevoel van onvoorwaardelijke liefde. Het terecht trots kunnen zijn. Zelfs de emotionele momenten(die eerste keer naar de créche, die eerste keer naar school, het eerste schoolfeest, ... mannekes, ik heb al wat afgejankt :p)


En nu? Nu is het aan de mama's onder jullie ;-)

x



Reacties