Liez deed de test: 'HelloFresh'

Het stond al langer op mijn 'to do' lijstje: Hello Fresh testen. Ooit probeerde ik het concept bij een andere firma al eens, maar eerlijk gezegd was ik daar niet zo wildenthousiast over. Ik twijfelde dus nogal of het wel de moeite was om deze firma ook een kans te geven.


Plots kreeg ik van een vriendin een gratis box cadeau en dat trok me over de streep.(Hey, het groeit hier ook niet op mijn rug. Wat gratis is moet je aannemen, hebben ze mij altijd gezegd :p) Ik bestelde mijn eerste box begin september en al gauw was ik nieuwsgierig. De website van HelloFresh is alvast stukken aantrekkelijker dan de niet nader genoemde andere maaltijd-service. Hij ziet er fris en fruitig uit, heeft een heldere uitstraling en is overzichtelijk, erg gebruiksvriendelijk.

Nog een groot voordeel ten opzichte van de andere leverancier: een flexibel abonnement. 

De meesten schrikken wel eens terug bij het horen van het woord 'abonnement'. Zo ben ik eerlijk gezegd ook wel een beetje, want geef toe, daar hangen meestal een hoop verplichtingen aan vast en je geraakt er vaak ook niet zomaar terug van af. HelloFresh deelde overduidelijk dat gevoel en zij pakten het anders aan. Via je account kan je je bestellingen in de gaten houden en indien nodig aanpassen. Wil je een weekje overslaan? Geen probleem: pauzeer het gewoon. Komt de leverdag of het uur even niet goed uit, dan pas je het toch gewoon aan. Wil je van 3 menu's naar 5 overstappen of juist andersom? Geen enkel probleem. Je moet er gewoon op letten dat je dat voor woensdagavond doet. Vanaf donderdag maken ze de bestellingen klaar en kan er dus niet meer gewijzigd worden. 

Ik kreeg mijn eerste box(een originalbox met 3 menu's voor 2 personen) op maandagavond, 14 september. Buiten de originalbox kan je ook nog kiezen voor de veggiebox of sinds kort nieuw: de familybox. Let wel, die laatste 2 zijn enkel met 3 menu's beschikbaar.

Op het menu van de originalbox voor die week stond:

* Gele curry met kip, bloemkool en zilvervliesrijst.


                                


* Salade met aardappelen, spruitjes, gerookte zalm en ei




* Paprika-tomaatsoep met parelcouscous en knoflookstengels.




Mensen die voor 5 menu's kozen, mochten ook nog smullen van:

Gehakt-preischotel uit de oven met aardappelen en belegen kaas
Fusilli integrale met bospaddenstoelenpesto, courgette en paddenstoelen

Hello Fresh stuurt je de dag voor de levering een smsje met het uur waarop ze vermoedelijk bij je zullen leveren. Dit kan tot een uur afwijken, maar de chauffeur belde zo'n 20 minuten vroeger dan voorzien al aan, dus dat zat alvast wel oké! Het was trouwens een vriendelijke chauffeur en alles wordt gekoeld verpakt en ook het transport gebeurt met koelwagens. 

Alles zit in een stevige doos verpakt met handige receptkaarten. Je krijgt ook info over welke producten in de koelkast moeten bewaard worden, wat je eventueel nog zelf moet toevoegen en wat de volgorde van de recepten is. Je houdt deze best aan ivm de houdbaarheidsdata! 




Week 2 nam ik ook de fruitbox er bij. Bij mijn eerste box zat namelijk een kortingsbon, dus daar maakte ik dan meteen handig gebruik van ;)
Zoals je op de foto's kan zien, werd ook het fruit perfect verpakt en dus ook in perfecte staat geleverd en ontvangen. 




alle recepten staan op handige receptkaarten die je later dus nog eens kan gebruiken
 De 2e week mocht ik smullen van:

1) Scholfilet met Couscous en gegrilde groenten 

2) Runderchipolata met gewokte groenten en krieltjes

3) Kokos-Pindarijst met chinese kool en omelet


Volgende week testen we de Familybox! 


Heb jij ook zin gekregen om zo een Hello Fresh box te bestellen? 
Ik mag er 2 gratis weggeven. Mailen kan naar annelies.thuwis@telenet.be. Succes 
Indien er nog meer liefhebbers zijn, ik heb ook nog wat kortingscodes uit te delen, dus hou u vooral niet in! 

x
Liez


Reacties