Disneyland Parijs 19-22 april 2016, deel 2

06u15. Mijn gsm aka wekker loopt af. Je kan niet anders dan vrolijk uit je bed springen bij het horen van de eerste tonen van 'het paradeliedje'. Al zingend van 'magic everywheeeeerrrreeeee' huppel ik naar de badkamer voor de badkamersplash terwijl Peters en Peters Jr., aka Thing 1 and Thing 2, nog liggen te kreunen en kermen en zuchten in bed. Tssss... worst Disney-fans ever!

Anyway. Om 7u staan we beneden en als bij wonder zijn we zelfs niet de eersten. Maar de ontbijtzaal is nog zo goed als leeg en aaaaah, daar is het prachtige uitzicht op het meer! Vorig jaar maakte het dan ook niet echt uit waar we gingen zitten, de ramen waren immers toch afgeplakt en er stond een grote stelling voor de gevels en ramen. Maar deze keer, jongens toch, breakfast with a view!


Breakfast with a view <3
We kiezen dus uiteraard een tafeltje aan het raam. Daarna gaan we eens kijken wat het ontbijt te bieden heeft. Er liggen zeker 4 verschillende merken yoghurt met telkens een stuk of 4 tot 6 verschillende smaakjes. Er zijn ook Petit Gervais'kes voor de kindjes, er is verse fruitsla maar ook gewoon fruit zoals een banaan of een sinaasappel. Verder is er hartelijk beleg zoals kazen, salami, kippenwit. Mini croissants en chocobroodjes, mini brioche broodjes, mini pistoletjes en mini ciabatta's. Fruitsap, appelsap, koffie, ontbijtgranen, melk, toastbrood, bruin brood, confituurtjes, Nutella, ....en in tegenstelling tot vorig jaar is er deze keer ook spek, ei, worstjes(op z'n engels he), pancakes en maple syrup mmmmm. 
Dat smaakt!



Ons buikje zit goed gevuld, we kunnen er weer tegenaan voor vandaag! We gaan vlug even terug naar de kamer om onze tandjes te poetsen en de rugzak en jassen te pakken. Daarna op pad richting Disneylaaaaaaaaaand. 

Het plan is om tegen 10u even richting Studio's te gaan zodat ik hopelijk Crush's Coaster nog eens kan doen en eventueel Ratatouille, slinky, de studio tram tour, ..... en Johan wil graag de stuntshow eens zien. 
Eenmaal in Disneyland park gaan we richting Discoveryland. Ik heb als doel deze trip om eindelijk eens Space Mountain: Mission 2 te doen! Ik moet er alleen in en I chickened out de vorige keren. Maar nu ga ik ervoor, want achteraf heb ik telkens opnieuw spijt! 
We willen eerst nog eens in Buzz gaan, maar opeens krijgt Sterre haar kuren en beweert ze bang te zijn voor deze attractie.... Bang? Vorig jaar zijn we wel 50 keer in deze attractie geweest, soms zelfs 3 keer vlak na mekaar. En nu is ze na 1 keer bang?? Ik probeer mij kalm te houden, terwijl Sterre luid protesteert en hysterisch het halve park bij mekaar brult.
Uiteindelijk kalmeert ze toch en besluit ze dat ze wel in de Dumbo-rit wil. Ok dan. Weer geen Space Mountain, want Johan wil niet in de Dumbo's. *zucht* Het is nog maar de 2e dag, hou ik in gedachten. I'll see you later, Space Mountain! 

We gaan via het Kasteel naar Dumbo. Sterre wil eerst nog eens boven in het kasteel gaan kijken en ze wil ook nog eens proberen of ze het zwaard uit de steen getrokken krijgt. Je weet maar nooit.... ;-) Aangekomen bij Dumbo lezen we '15 minuten' op het bordje.... in werkelijkheid waren het er toch wel een stuk of 30 denk ik zo. Maar soit. Uiteindelijk zitten we in een Dumbo met een gele outfit. Alleen.... hij doet niets :( Hij gaat niet omhoog of omlaag en we blijven dus halverwege vliegen terwijl alle anderen omhoog en omlaag gaan. Hebben wij weer pech. We laten het echter niet aan ons hartje komen. Sterre giert weer van plezier en da's wat telt.

Na onze vlucht wil ze alweer gaan kijken wat de wachttijd bij de prinsessen is. Sorry lieve schat, ik heb veel voor je over, maar 120 minuten? No way! Ik kan haar sussen door te zeggen dat we later wel weer opnieuw proberen! Gisteren was het zo immers ook gelukt. Ze gaat er al snel mee akkoord. 

We doen nog een theekransje en varen nog eens de kleine wereld rond. Het gaat stilaan richting middag. Ons plan om rond 10u richting Studio's te gaan is dus niet gelukt. Dan is het tijd voor een plan B! We besluiten om te gaan lunchen bij Annette's in Disney Village. Toch wel 1 van onze meest favoriete restaurants hier in Disney. Daarna gaan we naar het Studio's Park! Beloofd! :)

Onze favoriete drankjes: Coke Float voor Johan en Cherry Sprite voor mij! 
Dankzij ons abonnement, wat ik gewoon lekker ostentatief op tafel leg, krijgen we van onze supervriendelijke waiter een non-alcoholische cocktail aangeboden. Superlekker! Ik hou van mijn abonnement! :) 


En onze gratis cocktails met een heerlijk stukje verse ananas! So good!
We gaan dan nu eindelijk een kijkje nemen in het Walt Disney Studio's park. De stuntshow moet er aan geloven. We gaan aanschuiven en een kwartiertje later ongeveer mogen we binnen. Wauw, die tribune is veeeeeeeeeeeel groter dan ik dacht! Ondanks een hoop vervelende mensen die met hun knieën in mijn rug zitten te duwen, zitten te roepen in mijn oor, met hun voeten langs mij op de bank zitten of erg onbeleefd zitten te roepen dat ik moet doorschuiven terwijl dat niet gaat, probeer ik van de show te genieten. Maar helaas...wat een tegenvaller is dit? Sorry, maar ik ben echt geen fan van deze show! 
De helft in het Frans en zelfs in het Engels wordt alles zo snel afgerammeld en veel te hard door de micro geroepen dat je er niets van begrijpt. Het moet precies maar snel snel gaan en het is helemaal geen mooi geheel. Ik snap het stukje met Bliksem Mcqueen al helemaal niet. Het past totaal niet bij de rest van de show, al is het wel leuk voor Sterre en ook ik vind het wel leuk om 'cars' eens 'echt' te zien. Maar toch..... wat een onsamenhangend zooitje is dit?! Nee danku, hier zien ze mij niet meer. 


Na de rampshow gaan we kijken of ik in Crush's Coaster en Sterre in de Cars autootjes kan. Het is immers erg druk en ongezellig in de Studio's. Wachtrij bij Crush: 75 minuten. Single riders: 55 minuten. Dag en bedankt! Terwijl Johan en Sterre aanschuiven voor de Cars auto's, besluit ik om eens te gaan kijken bij ratatouille en eventueel fastpassen te nemen.
Maar ook daar is het hopeloos! De terugkeertijd voor de fastpassen staat op 17u-17u30! Tegen die tijd zijn wij terug in het andere park want ik wil graag de parade zien vandaag! Nog even door de winkeltjes natuurlijk. Al erger ik me blauw aan het aanbod Iphone hoesjes vs aanbod Samsung S6(die groene verpakkingen) hoesjes. Seriously, Disney? I'm not amused! 


Na een ritje in Cars en het shoppen, keren we weer richting Mainstreet U.S.A. We hebben nog even tijd en gaan voor de verandering nog maar eens in It's a small world. Daarna gaan we een plekje zoeken voor de parade. We proberen eerst aan het begin van de route, we zijn hier nu toch. Maar het is daar echt niet te doen. Het staat er al propvol en mensen duwen ons gewoon omver. Nee, sorry, hier blijf ik niet staan. We gaan via het kasteel terug naar de andere kant en dan via de Arcade links richting einde van de route. Daar hebben we altijd een goed plaatsje en nu dus ook. We vatten post en planten ons daar neer. We zitten in de schaduw en de wind gaat wel erg op hier. Laat die parade maar vlug komen zodat we ons warm kunnen dansen en zingen :)


Wat blijft dit toch een heerlijke parade! Ik zing van begin tot einde mee en je haalt de mensen die hier werken of hier erg vaak komen er zo uit....die staan namelijk allemaal mee te zingen :) 
Het valt me wel op dat de 3 goede feeën er vandaag niet bij zijn, maar de Toy Story/Winnie The Pooh-float is wel weer van de partij nadat hij enkele weken geleden vervangen werd door The Incredibles. Jammer dat ze die laatsten er ook niet gewoon bij doen, want naar mijn mening is deze parade echt veeeeel te kort! 

Na de parade wachten we even af tot de drukte weer weg is. We vragen aan mekaar wat we nu nog gaan doen en Sterre kan maar aan 1 ding denken: Princess Pavilion!
Ok dan maar, op naar Fantasyland. Plots bedenkt ze zich en geeft ze aan dat ze graag eens naar het 'kasteel van Jasmine' wil gaan. Het duurt even voor ik door heb dat ze eigenlijk gewoon het Oosterse gebouw aan de ingang van Adventureland bedoelde. Sterre wil ook graag eens over de lamp gaan wrijven. Wie weet komt Genie er wel uit :)

We nemen de 'shortcut' aan de andere arcade en gaan zo naar Frontierland om vervolgens door te stappen naar Adventureland. Genie was er helaas niet, maar de lamp wel dus werd deze eens goed opgeblonken.

Tijd om naar Princess Pavilion te gaan, want als ik me niet vergis zal die zodadelijk gaan sluiten.
Als we er aankomen, zien we inderdaad dat de deur dicht is, terwijl hij anders altijd openstaat. Ok, dan nog maar eens in de bootjes. Kennen we het liedje nog niet vanbuiten? :)
We komen uit de kleine wereld en plots zie ik precies een 'bekend' gezicht aan de deur van Princess Pavilion staan. Als we dichterbij komen, kan ik de naam op de badge lezen en dit kan mijn vermoeden bevestigen. Het is Nikita van Café Mickey! Normaal gezien ben ik niet iemand die vlug iemand gaat aanspreken, zeker niet iemand die ik enkel van de online-wereld ken. Maar ik trek mijn stoute schoenen aan en ga naar haar toe. 

Ze is blij ons te ontmoeten en dat is ook wederzijds! Wat een lieve meid. Zoals ik vermoedde is het pavilioen eigenlijk gesloten, maar de prinsessen zijn nog bezig binnen, dus we besluiten om eventjes te wachten. Volgens Nikita haar schema zullen de prinsessen achter een kwartiertje ofzo wel naar buiten komen, dan kunnen we ze toch nog even zien.
Sterre is door het dolle heen en we gaan wat verderop staan om Nikita niet te veel van haar werk te houden, want er komen natuurlijk constant mensen met een hoop vragen naar haar toe.

Even later komt er nog een collega bij Nikita staan en opeens zie ik dat ze nog een gezinnetje binnenlaten. 2 minuten later laten ze nog wat mensen binnen. Ik vraag me af waarom zij wel nog binnenmogen. Plots krijgt de collega ons in de gaten en hij doet teken dat we ook nog vlug binnen mogen glippen. Als we hen passeren zeg ik vrolijk: danku danku danku danku danku! Nikita zegt: Oh, ik had niet gezien dat jullie het waren, anders had ik jullie wel eerder geroepen! Ga maar vlug binnen, dan gaan we hier sluiten.

Ik ben haar zo dankbaar! Sterre haar avond kan niet meer stuk! We hoeven niet lang aan te schuiven en als we aan de beurt zijn, mogen we Sneeuwwitje ontmoeten. Disney's eerste prinses, wat een eer. 







Sneeuwwitje is erg lief en het was een leuke ontmoeting. Maar ik kan mijn ogen niet geloven als ik aan de uitgang op de schermen zie dat Ariel in de andere kamer was! Are you kidding me? Heb ik nu echt Ariel gemist? Wie weet wanneer ze nog terug gaat zijn en of we er überhaupt bij gaan geraken. Ik ben een beetje boos en teleurgesteld, maar probeer toch blij en dankbaar te zijn omdat we nog binnenmochten. Onderweg naar buiten leg ik me er maar bij neer, het zij zo.
Sterre besluit echter om aan Nikita te gaan vragen of Ariel nog binnen is en wanneer ze naar buiten komt. Wat een schat :)
Nikita laat weten dat ze nog binnen is, dus we wachten nog even af. 

Het wordt later en later en de mannelijke collega van Nikita komt weer buiten en grapt dat hij nu haar taken aan het doen is omdat zij met ons praat. Ik voel me al een beetje schuldig en verontschuldig me alvast. Maar Nikita lacht het weg en gaat even naar hem toe. Wat ze juist vertellen kan ik niet goed horen of verstaan, maar na een tijdje komt ze terug naar ons en ik vrees dat ze gaat zeggen dat Ariel toch al weg is. Maar wat ze vertelt kan ik bijna niet geloven. Ze zegt dat we haar moeten volgen en ze neemt ons mee naar binnen. Ik ben op van de zenuwen. Doet ze nu echt wat ik denk dat ze doet? :) We moeten weer even aan de muur wachten en dan zegt Nikita tegen Sterre dat ze haar ogen moet dichtdoen en ze mag niet kijken. Ze neemt Sterre mee en ik loop al filmend achter hen aan. Jawel hoor, we komen de kamer binnen en daar staat Ariel. EN ze praat Nederlands! Ik ben zo gelukkig. En 32 jaar. Maar vooral gelukkig! :)


De mooiste handtekening van allemaal :)
Ariel is su-per-lief! Ze babbelt met Sterre en knuffelt haar en ze gaan samen op de foto. Ik zet mijn schaamte even aan de kant als Sterre zegt dat haar mama grote fan is van Ariel. Ook ik mag mee op de foto, wat een geluk! :) 




Een dikke knuffel hoort er ook nog bij natuurlijk en met een reuze smile gaan we de kamer uit. Daar staan Nikita en nog wat collega's weer en ze doen teken dat we even naar de andere kant moeten. 
Wat? Mogen we de andere prinses ook nog ontmoeten?
Even wachten aan de muur en jawel hoor....we mogen de andere kamer binnen en daar staat prinses Aurora(Doornroosje, Schone slaapster, je weet wel :)). Can somebody pinch me please? Is this really happening?







Ook Aurora is superlief! Dit is zo een leuke en onvergetelijke ervaring. Als we afscheid nemen van de prinses en de fotograaf en de Cast Members die er zijn komen bijstaan, zeg ik tegen Sterre dat ze Nikita maar een superdikke knuffel en zoen moet gaan geven. Ze is helemaal overdonderd en ontroerd, maar ik ben haar eeuwig dankbaar voor dit mooie moment!

Als we buitenkomen vraag ik wel 100 keer aan Johan of dit nu net écht gebeurd is. écht? ECHT? Knijp eens in mijn arm! AUW.... ja ok, dit was echt. 
We wandelen langs It's a small world en Bella Notte door richting Discoveryland. De wachttijd bij Space Mountain staat op 5 minuten. Ok, het is nu of nooit Liez! Terwijl ik richting Space wandel, geef ik mijn handtas en bril en camera aan Johan en geef ik Sterre nog vlug een zoen. I'm going into space! 
De wandeltijd tot aan de 'raket' is al 5 minuten, dus ik ben vrijwel meteen aan de beurt. Ik ben alles nog een beetje aan het verwerken als de Cast Member me naar wachthekje nummer 12 stuurt. Is dit nu...? Het voertuig komt al aan en jawel, ik zit ook nog eens op de allerlaatste rij. 

Wow! Wat een ervaring. Ik ben zo blij dat ik hem eindelijk heb gedaan en vraag me af waarom ik dit niet eerder deed! En natuurlijk ook meteen weer een foto bij op de photopass.


Gelukkig weet ik nu waar ze die foto maken, dus hopelijk volgende keer een iets betere foto :p
Mijn avond kan al niet meer stuk! 
Het is stilaan tijd om een plekje te gaan zoeken voor Disney Dreams! Het is echter al heel druk op Mainstreet en vlak voor het kasteel. Pfff... We besluiten om nog even de innerlijke mens wat te gunnen en gaan alvast voor de obligatoire hotdog bij Casey's Corner! Daarna gaan we een plekje zoeken maar dat is niet simpel. We leggen ons er maar bij neer dat we een niet zo schitterend plekje hebben en besluiten meteen om morgen wat eerder te komen zoeken voor een plekje! 
Ik kocht eerder vandaag een Magic Wand. Een soort 'toverstok' die synchroon flikkert en kleurt met de Dreams! show. 





Er lopen Cast Members langs die ook de lichtgevende oren verkopen en Sterre is niet te houden. Ze moet en zal persé die oren hebben. Ok dan, ze heeft toch haar eigen centjes dus ze mag ze kopen van mij. Het is echt leuk om te zien tijdens de show. Vooral het stukje van 'The second star to the right, shines in the night for you'. Dan brandt enkel het linkeroor (rechts als je haar aankijkt) wit. Erg mooi! 




Na Dreams! gaan we even met de stroom mee tot we door de poortjes zijn. Daar wachten we even op een bankje tot de grootste drukte voorbij is.
Als de rust weer een beetje is wedergekeerd, zetten we onze reis verder richting Disney Village en vervolgens naar ons hotel voor nog een drankje in de bar en daarna een heerlijke nachtrust.
Onze drankjes in de bar van het hotel. Ja ok, dat zijn Kidscocktails. met een lampje. ja.
:) Van links naar rechts: Buzz voor Johan, Lightning Macqueen voor mij aangezien ik als laatste mocht kiezen en Tinkerbell voor Sterre. 
Wat een geweldige dag was dit. Ik kan nog altijd niet geloven wat er gebeurde. De dag begon wat woelig met Sterre haar driftbui, maar het bezoek aan Sneeuwwitje, Aurora EN Ariel en eindelijk mijn eerste vlucht door de ruimte maakten alles meer dan goed!

We vallen alle 3 als een blok in slaap.
Op naar morgen voor meer magie! :)

Binnenkort deel 3 

Zoen
Annelies


Reacties