Disneyland Parijs 19-22 April 2016, deel 3

Dag 3 al en vandaag spring ook ik iets minder vlot uit mijn bed om kwart na 6. Alles doet pijn, maar na 5 minuten realiseer ik mij dat ik in Disneyland ben. Een pijnstillertje dan maar en hup naar de badkamer.
Om 7u weer een lekker ontbijtje zodat we er weer in kunnen vliegen. 

Vandaag is een speciale dag want ik heb voor Sterre nog een verrassing in petto. Spannend! en ik ben overigens trots op mezelf dat ik het niet heb verklapt tot nu toe! Applausje voor mezelf. *buiging* Danku, handtekeningen na de show! :)

Toch ben ik ook al een beetje droevig, het is immers alweer de voorlaatste dag. Waarom vliegt de tijd altijd voorbij hier. Maar ik probeer er niet te veel aan te denken en geniet van de heerlijke wandeling langs Disneylake op weg naar de parken. De eendjes op het meer komen ons vriendelijk begroeten, maar als ze doorhebben dat wij niks om te eten bij hebben, gaan ze weer weg. Sorry vriendjes, maar jullie eten hier waarschijnlijk al genoeg rommel die de mensen achterlaten. 

Vandaag hebben we als doel: Merida ontmoeten! Maar eerst moeten we nog even rond de wereld varen. Je kan immers nooit genoeg rondjes rond de wereld varen, toch? *zucht*
Sterre begint alweer te zeuren voor Princess Pavilion maar om 9u staat er al een rij tot bij Dumbo dus dat skippen we nog even en houden het voor straks misschien. Iemand heeft de smaak te pakken precies! :)
Een kopje thee kan er ook nog wel even bij en dan gaan we naar de ontmoetingsplek van Merida.



Er staan wat mensen te wachten, maar het is geen onmenselijk lange rij, dus we schuiven gezellig mee aan. zo'n 10 minuutjes later komt onze stoere 'rosse' vrolijk wuivend aangelopen. De eerste die in de wachtrij staat, is een jongeman die heel wat foto's van haar maakt in de meest uiteenlopende poses. Best grappig om te zien :)


Roooooaaaaarrrr :)
We moeten ongeveer een kwartiertje aanschuiven en dan is het onze beurt. Jammer dat er geen Photopass-fotograaf aanwezig is. Dan maar zelf wat kiekjes schieten.

Where are you from? Belgium! :) 

You like Anna and Elsa? Are they your favorite? En ze knikte uitbundig van JA! :)

Shall I sign your book, darling? Please do ;)

Be brave like me! 

Now give us a cuddle! <3
Wat een superleuke meet was dat! Merida is echt lief en zit vol energie! En toen moest Sterre persé een Merida-kleed hebben. Zou ze een nieuwe favoriete prinses hebben? :)
Move over Elsa, there's a new fave in town! 

Na deze leuke ontmoeting geef ik aan dat ik ook wel eens graag een kijkje zou willen nemen in het Disneyland Hotel! Sterre zucht wat maar als ik zeg dat ze daar misschien ook wel leuke spullen van Merida en de andere prinsessen hebben in het winkeltje, gaat ze toch akkoord. :) Gelukkig, want ik werk ergens naartoe hier! :) 

In hotel snuiven we de typische geur waar iedereen het altijd over heeft eens op. Gelukkig valt over smaak niet te twisten, want sorry hoor maar dit stinkt! :p
Ik ga even aan de balie informeren en krijg een klein papiertje ter bevestiging mee. Aan Sterre zeg ik dat ik even ben gaan vragen waar het winkeltje zich juist bevindt. Ze begrijpt het allemaal wel maar begint te zuchten dat ze honger heeft.

Ik sus haar wat door te zeggen dat we hierna wel iets zullen gaan eten. We gaan de indrukkwekkende trap op en gaan op zoek naar de lange gang die jammer genoeg wel half is afgeplakt wegens de renovatiewerken overal. Maar het is leuk dat ik nu toch eindelijk eens kan zeggen dat ik er ook ben geweest :)

Aha, daar is het winkeltje! Wauw, wat een prachtige etalages! 





Het is een schattig winkeltje waar alles mooi per prinses staat ingedeeld, maar ik had het me eerlijk gezegd groter voorgesteld. Oh well. We proberen de tijd wat om te krijgen want om 12u30 hebben we een reservatie en het is nu 12u. Sterre zeurt nog steeds: 'wanneer gaan we nu eindelijk eten, ik heb zoooooo'n honger' Ok dan, we zullen gaan kijken om iets te eten ergens. We lopen nog wat verder de gang op en dan zie ik waar eigenlijk onze echte bestemming is.... 

Inventions! 


Hoera! Hier heb ik zo naar uitgekeken. Ik ben erg benieuwd, zeker na alle positieve reacties die ik al overal gehoord en gelezen heb. 
We zetten ons er nog even neer op 1 van de zetels en Sterre wordt alsmaar ongeduldiger. Ze wordt zelfs een beetje kwaad als ik zeg dat ik hier gereserveerd heb. 'Jij hebt altijd alles maar gereserveerd en ik wil hier niet eten, het is hier saai' .... Tot ik zeg dat er sffs nog een verrassing komt! 

Om 12u30 stipt gaat het restaurant open en we mogen als eerste naar binnen. We krijgen een leuk tafeltje vlak bij de ingang en vlak aan het buffet. Jonges, wat ziet dat er allemaal prachtig en lekker uit! De serveerster komt even de uitleg doen en neemt de bestelling voor de drankjes op. 
Daarna gaan we eens langs het buffet om te kijken wat er allemaal is en wat Sterre graag zou willen eten..... en dan....komt de 1e verrassing binnen, gevolgd door een 2e en 3e. En even later komen er nog andere verrassingen binnengewandeld!

Het zijn Mickey en zijn vrienden! Sterre wordt even locoooooo! We zorgen dus snel dat ze wat op haar bord heeft zodat ze al kan eten. Ze gaat gemiddeld om de 30 seconden van haar stoel af om te kijken of de figuren al bijna bij onze tafel zijn. :) Zou ze het spannend vinden? 
Omdat het allemaal soms wat snel ging, zijn niet alle foto's gelukt(wazig), maar hier is alvast een mooie selectie:












Dat. Was. SUPERLEUK!!! Echt waar, wat een topidee was dat van mezelf *kuch* Dit is een echte aanrader en we gaan het zeker nog eens een keertje doen! Meteen een hoop foto's, filmpjes, ontmoetingen en handtekeningen erbij! We lachen ons een breuk met Goofy zijn stunten. Hij blijft constant met zijn grote voeten achter alle stoelen, inclusief die waar Sterre op zit, hangen en sleept ze dan een eindje mee. Sterre blijft er bijna in, zo hard moet ze lachen :) Wat doet het deugd haar zo te zien genieten! Ook het eten is superlekker, er is enorm veel keuze: vis, schaaldieren, groentjes, aardappelgerechten, rijst, pasta, vlees, fruit, heerlijke desserts, ... Totally worth it! 


Helaas moeten we na een tijdje weer doorgaan, maar dit was alweer een zoveelste topmoment erbij tijdens deze trip! Officieel de beste Disneyland Parijs-trip tot nu toe!!!

We maken nog even een tussenstop in het winkeltje, Sterre koopt er een Merida pop en ik heb een prachtige ring gezien die ik al in vele winkeltjes heb vastgehad en heb zitten passen maar telkens maar weer liet hangen tot Johan nu zei: "Koop hem toch. Je mag ook es wat!"  Dat moet ie geen 2 keer zeggen :-) Er was toch nog wat over van het voorziene budget voor Inventions, dus vooruit dan, zonder schuldgevoel en mét jaarpaskorting. :-)



 De Merida pop(zo een Animators Collection doll) is best groot en blijkbaar kunnen ze vanuit deze winkel niet naar ons hotel sturen, dus Johan gaat hem naar de kamer brengen terwijl Sterre en ik terug het park in gaan. Ze wil uiteraard nog eens gaan kijken bij Princess Pavilion. Ik waarschuw haar alvast dat het best druk nog kan zijn, maar met 'daaa's niet erruuuug' verzekert ze me dat ze dat wel weet. 
Als we onder het station door komen, hoor ik in de verte Minnie's Little Spring Train! Yes! Die hadden we tot nu toe ook al iedere keer net gemist op deze trip, dus nu kunnen we eindelijk even hop hop hop doen in een heerlijk warm sunny bunnyland :)

Daarna gaan we door de winkeltjes van Mainstreet richting Fantasyland. Bij de prinsessen staat de wachttijd op 60 minuten. Dat vind ik toch net iets te veel, dus ik stel voor om eens te gaan kijken bij Meet Mickey. Daar is het 30 minuten en Sterre vindt het ok, maar ik besluit toch even Johan te bellen om te vragen of hij al op de terugweg is, want hij wil misschien graag mee. 
Helaas neemt hij zijn gsm niet op en Sterre heeft geen zin om te wachten op hem. Dan zullen we later nog wel eens terugkomen voor Mickey. We gaan nog eens kijken bij Princess Pavilion...nog steeds 60 minuten. Ik stel voor om dan maar in Alice's Labyrinth te gaan. Dat wordt goedgekeurd, dus verdwalen we met ons tweetjes lekker even in Wonderland. 

Als we uit het labyrint komen, zie ik dat Johan heeft laten weten terug onderweg te zijn. Bij de prinsessen staat de wachttijd ondertussen op 40 minuten. Sterre is natuurlijk niet te houden, want Johan liet ook weten dat we binnen mochten gaan, hij wacht buiten wel op ons. Ik ben nog niet uitgesproken of Sterre rent al naar binnen. Terwijl we staan aan te schuiven, probeer ik haar wel duidelijk te maken dat de kans alsmaar groter is dat het een prinses zal zijn die we al een keertje ontmoet hebben. Ze zegt het te snappen en maakt meteen duidelijk dat ze dat niet erg vindt. 

Als we bijna aan de beurt zijn, krijg ik van Johan een sms dat hij buiten zit te wachten en dat Ariel net is binnengegaan. Zou het nu echt gewoon vanzelf lukken om haar te ontmoeten? Vandaag heb ik immers ook mijn Disney Vans van Ariel aan, die had ik jammer genoeg de eerste keer niet aan. Als we aan de beurt zijn, krijgen we weer de vraag of het de eerste keer is en wie we al hebben ontmoet. Zijn blik staat plots op 'lichte paniek', dus ik ben er vrij zeker van dat we beide prinsessen al ontmoet hebben. 

We mogen weer aan het muurtje wachten van de ene kamer. Opeens zegt een andere Cast Member: One moment please. En ze begint met haar collega's te overleggen. Dan zegt ze nog eens 'one moment please, I'll be right back' en ze loopt naar de collega bij de andere kamer. Dan komt ze terug naar ons en zegt ze: Unfortunately it's Ariel again, so if you like, you can go over there, it's Snow white, have you met Snow White yet? 
Dus ik zo snel als ik kan: OOOOh yes we've met her, but Ariel is just fine! en ik wijs ondertussen naar beneden en laat haar mijn schoenen zien. 

Ze zucht even van opluchting en zegt dan: Ow, I see :) en ze moet lachen. Ze zegt tegen haar collega en om het muurtje dat het OK is en dan mogen we binnengaan. 
Wiiiiiii nog eens Ariel :D We zijn superblij en Ariel wordt bijna zot als ze mijn schoenen in de gaten krijgt. 'Oh, look, it's me on her shoes!!' roept ze naar de fotograaf en de cast members. Ze giechelt maar en kan niet meer stoppen. Ze zegt dat ze blij is dat we haar nog eens komen bezoeken en ze kan er maar niet over dat ze op mijn schoenen staat afgebeeld. :) Wat is het toch een schatje ;)
Als de foto's met Sterre gemaakt zijn, vraag ik of ik er ook nog rap bij mag en nog voor ik uitgesproken ben, roept Ariel: 'Yes offcourse! We must get your shoes in the picture!!!' 
Gha :p 


"So lovely to see you again!" Right back at ya, girl!

En toen zag ze mijn schoenen... :) #priceless


With the shoes :-)




Na deze geweldige 2e ontmoeting met Ariel, vinden we Johan buiten bij de uitgang. Ik vertel hem over Meet Mickey en we besluiten nog even te gaan kijken wat de wachttijd is.
Als bij wonder staat die op 25 minuten. We aarzelen dus geen seconde en lopen vrolijk naar binnen. Dankzij de leuke filmpjes vergeet je de tijd even en het gaat een tijdje vlot vooruit... maar vlak voor we aan de deur naar een smalle gang zijn, wordt er opeens afgeroepen dat de meet tijdelijk niet kan doorgaan. Een hoop mensen gaan meteen weer terug naar buiten, maar wij weten het nog niet goed. We hebben het nog al meegemaakt dat het dan 5 of 10 minuutjes later weer in orde is...maar na een tijdje besluiten we toch terug naar buiten te gaan en dan maar een plekje voor de parade te zoeken. We zijn hier nu toch vlak bij het begin van de route, dus gaan we hier een plekje zoeken. Mooi niet dus. Alles staat propvol. Nu weet ik weer waarom ik hier dus nooit kom staan! Mensen duwen en lopen je gewoon omver. We gaan terug richting kasteel en gaan vervolgens door de linker arcade zo terug naar ons vertrouwde stekje aan het einde van de parade-route. Hier is nog plaats en we installeren ons.

Even later zien we de parade aan de andere kant al aankomen. Jippiiiieee :) 









Na de parade gaan we even terug richting hotel om de 'Light Ears' en de 'Magic Wand' te gaan halen voor 'Dreams!' straks. Aangezien we toch nog even tijd hebben en we onze voetjes even wat rust willen gunnen, gaan we nog eventjes iets drinken in de bar van ons hotel.



Yep...that's right...die cocktail met Tinkerbell is VAN MIJ! Moehahahahaha :p 
Daarna gaan we weer terug naar het park. Vandaag zijn we van plan om wel een goed plekje voor 'Dreams!' te scoren al hebben we onderweg nog wel wat tijd en gaan hier en daar nog eens een winkeltje in. What else. :) We halen ook nog iets om te knabbelen en daarna zetten we koers naar het plein vlak voor het kasteel. 

Er is al veel volk, een erg goed plekje scoren zal toch moeilijk zijn. Plots zien we Nikita weer staan en Sterre zwaait en roept naar haar nieuwe BFF ;-)
Vrolijk komt ze goeiedag zeggen. Ze weet ons ook te vertellen dat ze vandaag bij Meet Mickey aan het werk was en dat ze moesten sluiten omwille van technische problemen. Dat weten we dan ook weer. We zijn blij dat we toch niet nog zijn blijven wachten.

Ze wijst ons ook nog een prima plekje aan zodat we zonder vervelende grote mensen die vlak voor ons komen staan, van de show kunnen genieten. Echt super! :) 



Sterre moest en zou haar lichtgevende oren aan haar nieuwe vriendin gaan showen.
Tinkerbell mocht meekijken :) 
mislukte kasteelfie ofzoiets?
We genieten weer van de prachtige show en ik heb alweer niet geweend! Hoera :) maar het scheelde niet veel, dat moet ik toegeven. 

Tevreden keren we weer terug naar ons hotel, want Sterre viel tijdens de show al bijna in slaap.
Het duurt dan ook niet lang voor we weer allemaal in dromenland zijn...

Binnenkort deel 4 :-)

Zoen
Annelies
x

Reacties